Usein kysytyt kysymykset, FAQ

Ostaminen

  1. Miten voin ostaa dokumentteja?
    1. Dokumentteja voit ostaa perustamalla itsellesi tilin.
  2. Mitä maksutapoja on käytössä?
    1. Käytössä on yleisimmät verkkopankit. Halutessasi voit maksaa myös luottokortilla.
  3. Voinko vuokrata käyttöoikeuden dokumenttiin vai pitääkö minun aina ostaa dokumentti?
    1. Voit vuokrata käyttöoikeuden,jos dokumentin myyjä tarjoaa tällaista vaihtoehtoa.
  4. Miten saan rahani takaisin, jos en ole tyytyväinen ostamaani dokumenttiin?
    1. Sovittava erikseen materiaalin omistajan kanssa.
  5. Miten saan hyödyntää dokumenttia?
    1. Voit hyödyntää dokumenttia itse tai omassa yrityksessäsi. Dokumentin kaupallinen hyödyntäminen on kielletty ellei materiaalin omistaja sitä erikseen salli.
  6. Saanko jälleenmyydä ostamani dokumentin?
    1. Kaupallinen hyödyntäminen on kielletty ellei materiaalin omistaja sitä erikseen salli.
  7. Mistä saan apua, jos en osaa käyttää ja hyödyntää ostamaani dokumenttia?
    1. Voit ottaa yhteyttä materiaalin omistajaaan, joka on julkaissut dokumentin ja laittanut sen myyntiin.
  8. Kuinka voin antaa palautetta ostamistani dokumenteista?
    1. Palautetta voit antaa kommenteilla, tähdillä ja peukutuksilla.
  9. Entä jos en ole tyytyväinen, miten teen reklamaation?
    1. Voit tehdä reklamaation ottamalla yhteyttä materiaalin omistajaan.

Tilin luominen

  1. Miksi minun täytyy luoda tili?
    1. Tarvitset tilin, jotta voit hallinnoida ja hankkia dokumentteja. Maksupalvelu vaatii pyydetyt tiedot.
  2. Luovutetaanko tietojani eteenpäin?
    1. Tiedot tallentuvat asiakasrekisteriin ja niitä voidaan luovuttaa markkinointitarkoituksiin palvelussa sisältöä julkaiseville yrityksille.
  3. Kun haluan ostaa, miten perustan tilin?
    1. Tilin voit perustaa valitsemalla kirjaudu-valikosta kohdan luo uusi tili. Sinulta kysytään muutamia perustietoja, jonka jälkeen painat vihreää luo tili -painiketta. Saat vahvistuksen sähköpostiisi, linkkiä painamalla vahvistat tilin ja voit kirjautua sisään palveluun.
  4. Jos unohdan tilini salasanan, kuinka voin palauttaa sen?
    1. Voit palauttaa tilisi salasanan valitsemalla kirjaudu-valikosta kohdan Unohtuiko salasana. Sinulta kysytään tilisi sähköpostiosoite, jonka jälkeen painat vihreää lähetä -painiketta. Saat uuden salasanan sähköpostiisi, käytä sähköpostissa olevaa linkkiä vahvistaaksesi tilisi ja syötä myös sähköpostissa tullut uusi salasanasi kun kirjaudut.

Dokumenttien hallinta

  1. Mistä löydän ostamani dokumentit?
    1. Ostamasi dokumentit on helppo löytää dokumenttien hallinnasta, jonne pääset oman tilisi kautta.
  2. Paljonko käytössäni on levytilaa, jos lataan palveluun omia dokumentteja, jotka eivät tule myyntiin?
    1. Järjestelmän levytilaa ei ole rajattu käyttäjäkohtaisesti.
  3. Voinko antaa katseluoikeuksia dokumenttiin esimerkiksi oman yrityksemme työntekijöille?
    1. Voit lisätä yrityksen jäseniä rooli ja jäsenet -valikossa. Lisäksi voit jakaa haluamasi dokumentit käyttämällä järjestelmän jakotoimintoa.
  4. Miten dokumenttien varmuuskopiointi on hoidettu?
    1. Järjestelmän tiedoista tehdään varmuuskopio useita kertoja päivässä.

Dokumenttien myyminen

  1. Kuka voi myydä dokumentteja palvelussa?
    1. Myyjä voi olla yritys, yhteisö, tms jolla on y-tunnus, eli vaaditaan y—tunnus.
  2. Missä muodossa myytävät dokumentit voivat olla? Voinko myydä palvelussa vaikkapa valmennusvideoita tai CAD-ohjelmalla tehtyjä piirustuksia?
    1. Dokumentit voivat olla missä tahansa muodossa.
  3. Mikä on suurin sallittu tiedostokoko myytäville dokumenteille?
    1. Järjestelmä ei aseta mitään tiettyä ylärajaa tiedostokoolle. Suositeltavaa olisi, jos kuvatiedostojen koot olisivat alle 1 MB ( 1 megatavu ) ja ladattavien dokumenttien koot olisivat alle 15 MB ( 15 megatavua )
  4. Saanko asettaa tuotteitani myytäväksi palveluun ilmaiseksi?
    1. Voit asettaa myyntiin myös ilmaisia dokumentteja.
  5. Kuinka monta dokumenttia voin ladata palveluun myytäväksi?
    1. Tälle ei ole rajoitusta.
  6. Kuka hinnoittelee myytävät tuotteet?
    1. Tuotteet hinnoittelee julkaisija tai myyjä. Tuote voi olla ilmainen tai maksullinen. Maksullisen tuotteen minimihinta on 1 €.
  7. Voinko rajoittaa myymieni tuotteiden maantieteellistä aluetta?
    1. Ainoastaan kieli rajoittaa.
  8. Paljonko joudun maksamaan myyntiprovisiota myymistäni tuotteista palvelun ylläpitäjälle?
    1. Myyntiprovisio on 15% + 0,5€ käsittelymaksu / transaktio
  9. Milloin myyntini tilitetään minulle?
    1. Maksut tilitetään myyjälle. Maksuviive verkkopankkiostoille 2 arkipäivää ja luottokorteille 10 arkipäivää.
  10. Kuinka myyntini tilitetään minulle?
    1. Tilitys tapahtuu ilmoittamallesi pankkitilille käytetyn maksukanavan kautta (Paytrail tai Checkout)
  11. Miten menee myymieni tuotteiden verotus? Kuka maksaa verot?
    1. Suomalaisen verotuskäytännön mukaan.
  12. Kuinka saan tiedon siitä, kuka on ostanut dokumenttejani?
    1. Näet dokumenttien hallinnassa myydyt dokumentit -kohdassa.
  13. Voinko poistaa palvelussa myynnissä olevia dokumenttejani?
    1. Voit poistaa myynnissä olevia dokumentteja dokumenttien hallinnan kautta.

Turvallisuus

  1. Miten turvallinen palvelu on?
    1. Järjestelmä käyttää SSL -liikennöintiprotokollaa, joten liikenne järjestelmän ja käyttäjän välillä on salattua. Järjestelmä käyttää sisäisesti vahvaa salausta dokumenttien salaamisessa.
  2. Miten järjestelmä varmuuskopioidaan?
    1. Järjestelmästä otetaan varmuuskopio kolme kertaa päivässä ja sitä säilytetään 90 päivän ajan.